ZenLive(03.04.07)

Psychopatyczny obłęd. Rano dodałem do Gwget’a link do obrazu iso dystrybucji ZenWalk
Wersję live ściągamy po uprzednim przejściu na stronę LiveCD i kliknięciu menu: Software.
Do wyboru mamy bodajże 5 mirrorów, ja wybrałem niemiecki, prędkości rzędu 18 kb/s.Warto dodać, że sam obraz waży 476,2 MB.
Ściągnąwszy wypaliłem GnomeBakerem.
Oczywiście zaraz po wypaleniu(dzięki dla brata, że nie pamięta o powierzonych mi 10 płytach TDK) wybootowałem system. „Butował” się dość szybko. Oczywiście w trybie graficznym. Logowanie- dostałem jasną instrukcję: Loguj się jako One, cóż przed samym zalogowaniem sprawdziłem dostępność langłydża, był polski! Chwila spędzona na oglądaniu średniej jakości splasha i wreszcie ukazał się system. na dole wyśrodkowany panel, z menu i innymi pierdołami(jakiś miernik, aplikacje etc.) U góry panel z listą okien i obszarami roboczymi. Na pulpicie kilka ikonek, jak punkty montowania, link do Zenwalk, home, śmieciałka i coś tam jeszcze. Pokusiłem się o poszukanie swojego dysku(który w Ubuntu źle podmontowałem, bo jest w /), był już bez zbędnych ceregieli jako hda5(czyli dobrze), full odczyt, zapisu nie spróbowałem. Odpaliłem nawet mp3, działało. Odtwarzacz jakiś bazujący na wyglądzie winampa(nie XMMS). Wszelkie potrzebne aplikacje są. XFCE jak dla mnie jest trafionym pomysłem i rozwiązaniem. Tak więc, gdy kupię dysk, pokuszę się o full instalkę na dłuższe testy. System spod znaku Delfinka jest tym czym być powinien, kompletnym środowiskiem, które nie sprawia zbędnych problemów.

About rajca

Geograf, paleogeograf - paleolimnolog. Piwosz i piwowar domowy ;)

One thought on “ZenLive(03.04.07)

  1. natenczas pisze:

    Witam.
    Bardzo fajny ten Linek,tylko jeden mam problem…jak zrobić zrzut ekranu ?
    Szukałem we wszystkich programach i ustawieniach,nie ma tej możliwości.

    Dzięki za pomoc🙂

    Pozdrawiam.

Możliwość komentowania jest wyłączona.