Pidgin @ Windows

Tak się złożyło, że używam Windowsa. Najpierw było upiększenie systemu poprzez zmianę motywu i ikonek. A padło na to co związane z projektem Tango. Ikony zaaplikowałem przy użyciu programu Tango Patcher 2600. A styl systemu to Tango Classics. Idąc tym tropem postanowiłem, że warto byłoby wymienić komunikator, bo Tlen.pl mi się znudził i na dodatek, i ku potępieniu dusz panów z O2.pl, ma reklamy. Pozostało jednak pytanie, na co? Konnekt – szanuję, ale zwyczajnie mi nie odpowiada. Reszta polskich nie nadaje się do klasyfikacji. Klienta sieci Jabber jako takiego nie chciałem, ze względu na niejaki „nieporządek” na koncie z transportami, a nie będę zakładał kolejnego z kolei JIDu. No i pozostaje rodzina, która musi mieć możliwość „wpisania numerka i hasełka, i pogaduch na GG”. Kobyły typu Miranda mi nie odpowiadają. Co z tego, że mogę i potrafiłbym skonfigurować skoro zwyczajnie nie tego oczekuję. Padło na znanego mi dobrze z miesięcy użytkowania, na pingwinku, Pidgina. A jako, że wyszedł w nowej wersji potraktowałem to jako impuls. Zaraz po instalacji doinstalowałem plugin do sieci Tlen.pl. Oto czego w tym wypadku potrzebowałem:

Aktualne wersje:

(najnowsza wersja zawsze na: http://nic.com.pl/~alek/pidgin-tlen/)

Pidgin mówi o sobie.

 

Pidgin

Pidgin

Instalacja wtyczki dla protokołu Tlen.pl jest prosta, ale pozwolę sobie ją opisać. Rozpakowawszy archiwum .zip odpowiednio kopiujemy pliki:

libtlen.dll do: C: Program Files\Pidgin\plugins

Pliki graficzne odpowiednio do nazwy umieszczamy w jednym z katalogów znajdujących się w:

C: Program Files\Pidgin\pixmaps\pidgin\protocols

Nie zapominając o tym, aby po skopiowaniu każdego pliku zmienić jego nazwę tak, żeby przed rozszerzeniem był tylko wyraz: tlen

Po restarcie komunikatora będziemy mieli możliwość ustawienia konta w tej sieci. Samo dodawanie  i ustawianie parametrów wygląda tak samo jak na Linuksie:

 

dodawanie-konta

Dodawanie konta

Warto nadmienić, ze przy instalacji mamy możliwość wybrania opcjonalnego dołączenia pakietu Aspell, dziek któremu Pidgin będzie sprawdzał pisownię wprowadzanego w okienku rozmowy tekstu.

Samo zaś okienko rozmowy prezentuje się tak jak wcześniej:

Okno rozmowy wraz z obrazkiem w sieci GG

Okno rozmowy wraz z obrazkiem w sieci GG

Pole do wprowadzania tekstu domyślnie jest zwężone, jednak w czasie pisania rozszerza się samoistnie.
Lista kontaktów wygląda schludnie, jest nieprzeładowana. Grupy można dowolnie, ręcznie, sortować. W momencie otrzymania nowej wiadomości u góry listy kontaktów pojawia się ikonka informująca o tym, zaś ikona w zasobniku systemowym też zmienia wygląd.

Lista znajomych

Lista znajomych

Zmiana statusów wygląd znowu, tak jak w poprzednich wersjach. (Zaraz, tu wszystko jest prawie identyczne…).

Statusy

Statusy

Jako, że jest to wersja dla platformy Windows w spisie wtyczek znajdziemy jedną, która właściwa jest tylko dla Pidgina latającego w klatce firmy Microsoft. Można tu ustawić na przykład auto start wraz z systemem:

Opcje Windows

Opcje Windows

W czasie użytkowania natknąłem się na pewne problemy. Otóż, po ponownym uruchomieniu komputera nie było żadnej siły, która zmusiłaby fioletowego(Czy jaki on tam jest. Jestem mężczyzną, mam prawo nie znać subtelnych różnic w kolorach.) gołębia do wywiązywania się z zadania jakim jest łączność z wrogiem, czyli GG. Widząc ten akt sabotażu i zdrady miałem ochotę odinstalować program. Jednak zaintrygowało mnie, że strony www działają znacznie wolniej. Jak się okazało oba przypadki to wina najnowszego AVG w wersji 8.0. Co ciekawe Pidgin był dodany do wyjątków w ruchu sieciowym.

Po deinstalacji AVG, gołąbek rozwinął skrzydełka, narobił na parapet i zaczął fruwać jak opętany działając doskonale. Nie zajmując zbyt wiele zasobów i nie „wywalając się”. Lata tak szczęśliwie, nie uderza w szyby, a sąsiedzi nie skarżą się na odchody, które gołębie lubią zostawiać po sobie.

About rajca

Geograf, paleogeograf - paleolimnolog. Piwosz i piwowar domowy ;)

11 thoughts on “Pidgin @ Windows

  1. Zr TY pisze:

    odpalam pilgin, dodalem kontakty, wszystko pieknie, tylko body list jest niewidoczna… to znaczy widac ja na pasku, ale nigdzie indziej jej nei widac, tacker pokazuje kontakty, klikam na osobe…i nei pojawia sie okno do pisania…
    co teraz

  2. Rajca pisze:

    Muszę przyznać, że z takim problemem się nie spotkałem a co za tym idzie ciężko mi znaleźć rozwiązanie. O ile znajdę odpowiedź niezwłocznie poinformuję.

  3. samorajp pisze:

    a co mam zrobić jak w oknie kontaktów wpisuje literkę (aby wyszukać kontakt) to mogę wpisać tylko jedną i pidgin ma brokendowna na 5s
    w wersji 2.3 tego nie miałem

  4. Rajca pisze:

    No właśnie z ta wersją jest problem, wszędzie gdzie spotkałem się z tym problemem podawano jedno wyjaśnienie: regres wersji. Prawdopodobnie przyjdzie poczekać na jakąś wersję poprawkową.

  5. sickie pisze:

    używam pidgina pod debianem i wszystko ładnie chodzi
    ale kiedy zainstalowałem go pod winxp niestety plugin tlena nie daje się uruchomić wg Twoich wskazówek

  6. […] Pidgin 2.4.3 Opublikowany sierpień 9, 2008 Aplikacja , Windows Tags: im, komunikacja, komunikator, pidgin, tlen, tlen.pl ->Pidgin 2.4 @ Windows<- […]

  7. martyna pisze:

    czy istnieje w pidginie możliwość ustawienia widoczności tylko dla osób z listy?

  8. saper pisze:

    Pidgin za cholerę nie chce sie połączyć z tlenem,skopiowałem najnowszą wersję wtyczki do odpowiedniego katalogu i nic

  9. matt pisze:

    To jeśli możesz- powiedz mi krok, po kroku, jak zainstalować wtyczkę tlenu w Pidginie pod Ubuntu 11.04… Będę Ci szalenie wdzięczny.

Skomentuj

